Müzik Merkezi, Bağlama gitar org Ümraniyede Gitar kursu Org kursu Piyano Kursu Keman Kursu Bağlama Kursu
Kuruluşumuzda uygulanan ders planları
Verdiğimiz Eğitimler
Verdiğimiz Eğitimler - Bağlama
Verdiğimiz Eğitimler - Gitar
Verdiğimiz Eğitimler - Keman
Verdiğimiz Eğitimler - Ud
Verdiğimiz Eğitimler - Piano
Verdiğimiz Eğitimler - Şan
Verdiğimiz Eğitimler - Şelpe
Satışını yaptığımız ve desteğini verdiğimiz ürünler
Foto Galeri
Video Galeri
Kuruluşumuz hakkında kısa bilgiler
Bize danışın..
Bize ulaşın...
Sanatsız kalmış bir milletin hayat damarlarından birisi kopmuş demektir.
Aşık Veysel

Nota ve Solfej

Müzik Merkezi ( Karakuş Müzik Merkezi) 2013
Müzik Merkezi  ( Karakuş Müzik Merkezi )

Nota,


müziği okuyup yazıya almaya yarayan şekillerdir. Yazı harflerinin adları bulunuşu gibi, bu şekillerinde adları vardır

Notalara ait yedi isim şunlardır: do (ilim dilinde bazen “ut”) - re - mi- fa - sol - la - si -


Almanya ve İngiltere'de, Orta Çağ tarzından solfej de kısmen hatıra olarak notalar doğrudan doğruya alfabe harflerinden yedisinin adlarıyla okunmaya devam ediliyor:


#C (do),

#D (re),

#E (mi),

#F (fa),

#G (sol),

#A (la),

#B (si). Bu, İngilizcedeki sistemdir.

#H (si), Bu, Almancadaki sistemdir.


Nota (veya not) kelimesi, bir şeyi sonradan hatıra getirtecek surette bir yere not etmeyi ifade eden sözdür. Müzik notası da, bir sesi temsil etmek üzere nota dizeği üstündeki yerine konulan bir işaret, bir kayıttır.


Karakterci nota: Bir özelliği belirten nottur. Dizideki yedi notanın vasıfları olan tonik, toniküstü, mediant (ortanca), alt-dominant, dominant (hâkim), dominantüstü, sensible (duygun) nota, terimleri hep karakterci notalardır. Çünkü, dizide her birinin farklı birer rolü vardır ve karakterlerini işte bu roller sağlar.


Bir dizinin ilk üçlü ve ilk altılı aralıkları o dizi modunun karakterci notalarıdır. Majör ve minör dizilerin mod notaları adını alırlar.


Zarif notalar: Melodide bazı süs ve işleme notalarına böyle denir. Melodik süslemeler dediklerimiz bunlardır (Bak: Süslemeler). “Bezen notaları”da denilebilir.


Küme notalar: Nota kümecikleri. Ölçünün bir zamanını veya zamanın bir bölümünü vücuda getiren tertipli kümeciklere nizam dışı katılan notalara (bir yüklenti ihdas ettikleri için) böyle denir. Yük notalarının vücuda getirdiği böyle nizam dışı gruplar, birleştikleri notaların sayısını karşılayan rakamlarla gösterilirler.


Notanın Şekillerinin Yazılışı:


Notalar, kıymetlerinin her türlüsünde düzgünlükle yumurtamsı çizilmiş bulunmalıdır. Aşağıdaki misalde görüldüğü üzere, yuvarlak yazılı notalar –akor yazısında temas noktaları tamamen dolmuş olacağından- kalın bir çizgi gibi görünerek, okunmaları güçleşir. Beyzi notalarda ise temas noktası iki taraftan kapanmadığından, o sayede okunmaları kolay olur. Bu fark göz önünde tutulup hiç olmazsa çok sesli ve akorlu yazılarda notaları beyzi çizmeye çalışmalıdır


İkilik’ten başlayıp dörtlük, sekizlik ve daha küçük kıymetteki notalara beyzi uçlar porte aralık ve çizgilerine hep eğrilemesine yazılırlar. İkilik kıymetten itibaren altmışdörtlüğe kadar bütün nota başları aynı büyüklükte düşmelidir Birlik nota öbürlerinden az büyükçedir, hem de onların aksine olarak portedeki yerine yayvan ve yatık yazılmalıdır. Öbür nota başlarından büyük olduğu için, eğik yazılırsa portenin aralık ve çizgilerinden taşar. Neticede okunması güçleşir, yanlış okunmaya sebebiyet verebilir Sükût (Es) İşaretleri ve Yazılışları


Kıymetler gibi esler de çeşitli ve portedeki yerleri bazen farklıcadır.


Birlik es, portede daima dördüncü çizginin altındadır.

İkilik es, portede üçüncü çizgi üstüne konur

Dörtlük es, portenin ikinci çizgisi ile dördüncü çizgisi arasına yazılır. Yalnız, bunun alt ve üst kuyrukları aşağıdan birinci aralığın içine ve yukarıdan dördüncü aralığın içine biraz girmiş bulunurlar

Sekizlik, onaltılık ve otuzikilik eslerdeki çengelli uçlar üstten portenin üçüncü aralığına yazılırlar. Sekizlik esin bacağı portenin ikinci çizgisine, onaltılık bacağı birinci çizgiye, otuzikilik olanın bacağı da birinci çizginin az altına uzatılır. Altmışdörtlük este, çengelli uç dördüncü aralıkta olmak üzere, bacağı otuzikilik esinki kadar indirilir.

Noktalı nota ve eslerin noktaları işaretin daima tam önüne ve porte aralıklarına konulmalıdır. Çizginin üstüne nokta konulmaz. Çünkü, üst üste gelecek aynı renkler birbirini yok ederler