Müzik Merkezi, Bağlama gitar org Ümraniyede Gitar kursu Org kursu Piyano Kursu Keman Kursu Bağlama Kursu
Kuruluşumuzda uygulanan ders planları
Verdiğimiz Eğitimler
Verdiğimiz Eğitimler - Bağlama
Verdiğimiz Eğitimler - Gitar
Verdiğimiz Eğitimler - Keman
Verdiğimiz Eğitimler - Ud
Verdiğimiz Eğitimler - Piano
Verdiğimiz Eğitimler - Şan
Verdiğimiz Eğitimler - Şelpe
Satışını yaptığımız ve desteğini verdiğimiz ürünler
Foto Galeri
Video Galeri
Kuruluşumuz hakkında kısa bilgiler
Bize danışın..
Bize ulaşın...
Sanatsız kalmış bir milletin hayat damarlarından birisi kopmuş demektir.
Aşık Veysel

Bağlama

Bağlama Dersleri Çalışma Programı

Grup Dersleri:         Gruplarımız özel gruplar şeklindedir. Haftada bir gün iki saatlik dersler şeklinde eğitim vermekteyiz.                                    

Alternatif dersler:    İki kişilik özel, 2 ve 3 kişilik dersler şeklinde eğitim vermekteyiz                                                                                            

Özel Dersler:            Haftada bir gün bir saat şeklinde başlanmaktadır. İstekleriniz doğrultusunda ders saatleri çoğaltıla bilir.

Müzik Merkezi ( Karakuş Müzik Merkezi) 2013
Müzik Merkezi  ( Karakuş Müzik Merkezi )

Bağlama;

 ya da ' Saz Türk Halk Müziğinde yaygın olarak kullanılan telli bir çalgı türüdür.

Yörelere ve boyutlarına göre değişik isimlerle tanınır. kopuz, cura, saz, çöğür, dombra, ikitelli, tanbura, Tar,  v.b.

Kullanılan tekniğe göre mızrap veya parmaklar ile çalınır. Parmaklarla çalma tekniğine ''şelpe'' ve ''dövme'' denir. Genellikle altta iki çelik ile bir sırma bam, ortada iki çelik ve üstte bir çelik ile bir sırma bam teli olmak üzere toplam 7 tellidir.


Bağlama Ailesi;


Bağlama, kullanım amaçlarına göre farklı tür ve boylarda çalınmaktadır. Günümüzde genellikle aşağıdaki türlerle tanınır;

* Cura (en küçük boy)

* Çöğür (kısa kol bağlama)

* Tanbura (uzun kol bağlama)

* Divan sazı (büyük boy bağlama)

* Meydan sazı (en büyük boy bağlama, kullanılmamakta...)

* Elektro bağlama (gitar manyetikleri ile) donatılmış bağlama olarak bilinir.


Bağlama Düzenleri;

Halk müziğinde çoğunlukla karşılaşılan düzenler şunladır: (Parantez içindekiler, üst, orta ve alt tellerin çekilmesi gereken seslerdir).

* Bağlama düzeni (La, Sol, Re)

* Bozuk düzen, kara düzen (Sol, Re, La)

* Misket düzeni (Fa#, Re, La)

* Fa müstezat düzeni (Fa, Re, La)

* Abdal düzeni (La, La, Sol)

* Zurna düzeni (Re, Re, La)

* Do müstezat düzeni (Sol, Do, La)


Bağlama Metodları;

* alt tel: (boş: re) mib, mib2, mi, fa, fad, fad2, sol, solb, la, sib, sib2, si, do, dod, dod2...

* orta tel: (boş: sol) lad1, lad2, la, sib, sib2, dod, dod2, do...

* üst tel: (boş: la) do, dod, dod2, re, red, red2...